~Our Story~

Daisypath Anniversary tickers

~Little Precious~

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, February 9, 2012

Amnie da two weeks..

2 weeks already..

cepat je da 2 minggu.. tp ibu masih kene berpantang lagi 30 hari..
satu jangka mase yg sgt lah lame..
mengandung dan bersalin bole lagi nk melalui saat tu..
tp part berpantang ni memang la sangat stress.. huhu
dah la ibu ni xbiase jd org sakit ni..
pastu skrg nk kene jaga makan, cara jalan dll..
so sgt2 la stress..
lama juga mase nk menyesuaikan keadaan..

bangun pagi2 mase kamu tgh tdo, ibu mesti kene siap2 kn diri cepat2..
pam susu, masak air panas, panaskan tungku, mandi, bersihkan luka jahitan dan bertungku..
dan last skali bersarapan.. rase nye semua tu ambik mase 1jam 15 minit..
yelah berpantang di rumah jaddati (nenek) tp waktu pagi ibu sorang je jaga kamu..
sbb jaddati keje.. dan kamu plak akan mandi waktu tengahari selepas jaddati balik dr sekolah..

huh! agak nye macammne la ye kalo ibu yg lain kene berpantang sendiri.?..
tp betul lah berpantang ni mmg stress..
masa je yg akan bawa ibu menyesuaikan diri dgn keadaan..
so bersyukur dengan ape yg ade..
mungkin org lain ade org temankn sepanjang hari dan sentiasa ade suami disisi..
mcm ibu, abi bekerja di selangor.. jadi bersendiri jelah di melaka..
abi akan balik selang seminggu.. sian abi kene travel jauh2..

berdikari kadang2 perlu.. dan perlu juga bersyukur dengan ape yg kita ade..

dan..
.
.
.
.
.

(ibu tersangat la rindu abi sekarang.. agak2 amnie rindu abi jugak x?)

3 comments:

nor amni sarah muhammad zin said...

berpantang el0k2 ;p

Ideologi Hidayah said...

amnie sgt chomelll... auntie windu la kat amnie & ibu amnie.. huhu..

mamaqaireen said...

comelnye...

Post a Comment